GameStorm - Fun en Functioneel Veranderen

Gamification inzetten bij verandermanagement, hoe dan?
Met de GameStorm!

De GameStorm is ontwikkeld om abstracte uitdagingen van organisaties in een halve dag spelenderwijs te transformeren naar een concrete oplossing en aanpak. Samen aan de slag om uw organisatie in beweging te brengen? Speel de GameStorm!

Meer weten?

Het zakelijk speelveld verandert voortdurend – en steeds sneller. Als organisatie is meeveranderen een vereiste. Soms met grote acties, soms in het klein. Met behulp van de GameStorm gaan teams samen aan de slag en ontdekken ze spelenderwijs wat er nodig is om verandering in beweging te brengen.

In teams van 6 spelers ontdekken ze concrete – en gedragen – acties die bijdragen aan het gestelde doel. Het is een laagdrempelige manier om de kracht in een team te benutten, mensen te betrekken en te luisteren naar wat er speelt in uw organisatie. Het kan onder andere gebruikt worden voor strategische doelen (bijvoorbeeld merkpositionering), omzet-uitdagingen, verandermanagement of marketing doelen.

Meer weten?

  • De GameStorm is een zakelijk spel/serious game. Met een team (of meerdere teams) worden tafels van 6 deelnemers belegd. Gedurende 1 of 2 sessies van 4 uur worden de verschillende levels gespeeld. De tafel wordt begeleid door 2 gecertificeerde GameStorm Troopers, zo krijgt iedereen voldoende aandacht en begeleiding.

    Eerst wordt de dynamiek op uw zakelijk speelveld in kaart gebracht. Dan wordt speelsgewijs, door middel van een aantal rondes (levels) bepaald welke uitdagingen er zijn, en welke er nu het belangrijkst zijn om aan te pakken.

  • Vervolgens wordt de groep verdeeld in 2 teams; elk met een eigen opdracht. Stapsgewijs wordt gebrainstormd over de voors en tegens, en worden samen keuzes gemaakt over prioriteiten. De sessie wordt afgesloten met het maken van concrete en meetbare afspraken. U ontvangt na afloop een overzicht van de levels, de brainstorm en overzicht van de gemaakte afspraken zodat u die kunt monitoren en begeleiden intern. Na 4 tot 6 weken wordt een terugkommoment georganiseerd waar de (eerste) resultaten worden besproken en successen gevierd. Afhankelijk van de uitkomsten worden vervolgacties en ondersteuning aangeboden.

Voorbeelden

 

Serious game:

U wilt uw verkoopmedewerkers uitdagen via gamification. Met de GameStorm gaat u en uw team aan de slag om in kaart te brengen welke voorwaarden en uitdagingen er zijn. Met de GameStorm wordt een briefing gecreëerd waarmee een game-developer aan de slag kan om een serious game te ontwikkelen. Een grote retailer in Europa heeft de GameStorm gebruikt om hun 860 store managers tot unieke oplossingen te laten komen om conversie te verhogen. Daarnaast is er voor een grote kabel-, internet- en telefonie provider een game ontwikkeld op basis van de GameStorm die sinds 2015, 1.200 medewerkers op een leuke en effectieve  manier in staat stelt elkaars verkoopgesprek voortdurend te verbeteren. Alles via een serious game die op een smartphone geïnstalleerd is.

 

Verandermanagement:

Uw organisatie overweegt een nieuwe strategie. Maar welke strategie is de juiste? Ga aan de slag met uw directie of managementteam(s) om inzicht te krijgen in het zakelijk speelveld en de uitdagingen waarvoor uw organisatie staat. Kom erachter waar de twijfels en eventuele angsten zitten. Krijg inzicht in de gewenste cultuur versus de huidige cultuur. En maak afspraken met elkaar om stapsgewijs de bepaalde doelen te bereiken.

 

Personeelsmanagement:

Voor de introductie en  implementatie van een nieuw urenregistratie-systeem zoekt u een leuke manier om de collega’s te trainen en te enthousiasmeren. Samen met de collega’s van Personeelsmanagement wordt de GameStorm ingezet om te bepalen waar de campagne aan moet voldoen en of een bijvoorbeeld een (serious) game bij kan dragen bij de introductie.

 

 

Introductie nieuwe producten:

Introductie nieuwe producten: U wilt alle medewerkers binnen uw organisatie laten meedenken hoe nieuwe producten aan te bieden. Op 1 dagdeel kunnen tot 120 collega’s samen kennis maken met de nieuwe producten en uitgedaagd worden om tot de beste promotie campagne te komen, met de kennis en kracht van uw eigen organisatie.

De GameStorm kan ingezet worden voor vele doelen. Zowel op strategisch, tactisch en praktisch niveau. Alleen voor de  directie of alle lagen in uw organisatie. Zo kan de kennis en kunde die al in uw organisatie is ingezet worden, en zijn uw  medewerkers optimaal betrokken.

Meer weten?

  • Investering:

    Een GameStorm voor één team is al mogelijk vanaf 2.500 euro ex btw. Met een verslag van de sessie (de Change-Excellerator), alle opgehaalde informatie, en een follow-up of terugkom moment voor het team/de teams.

    Wilt u extra begeleiding om de afgesproken acties in daden om te zetten? Kies dan voor de aanvullende specifieke begeleiding voor een periode van drie maanden en inclusief drie terugkomsessies voor 3.000 euro ex btw.

  • Wat levert het op:

    Inzicht in de belangrijkste issues en uitdagingen met concrete aanpak en afspraken van vervolgacties, plus inzicht in wat de acties opleveren in euro’s. Gemiddeld wordt er per GameStorm sessie minimaal een miljoen euro aan potentiële progressie bij elkaar gespeeld. Maar nog veel belangrijker; uw team en uw medewerkers raken en blijven betrokken, mede dankzij door uitvoering van de afgesproken acties door een effectief klassement en beloningssysteem.

De GameStorm Troopers zijn onafhankelijke adviseurs die allen getraind zijn bij de Gamification Academy. Allen zijn ervaren in het begeleiden van de teams en het beste uit de deelnemers te halen met de GameStorm.

Bizar Bijzonder is gelicenseerd partner van de GameStorm methode van BrandNewGame.

Ontwerp en realisatie: Tmpldesign